Jumaat, 19 Jun 2015

2015

"Pada hari (kiamat yang padanya) ada muka (orang) menjadi putih berseri dan ada muka (orang) menjadi hitan legam. Adapun orang yang telah hitam legam mukanya, (mereka akan ditempelak dengan pertanyaan), 'Patutkah kamu menjadi kufur sesudah beriman? Oleh itu rasalah azab seksa neraka disebabkan kekufuran kamu itu.'
Adapun orang yang telah putih berseri mukanya, maka mereka berada dalam limpah rahmat Allah (syurga), mereka kekal di dalamnya." (Ali 'Imran 3: 106-107)

Subahanallah, Alhamdulillah, Allahu Akhbar.

Bismillahirrahmanirrahim

Kalau diumpamakan blog saya ni seperti sebuah rumah, rasanya dah bergulung sawang perlu dibuang. Allah. Lama terbiar tanpa pantauan. He. Saja pilih tajuk 2015, sebab tak tau sama ada ini post pertama atau akan ada lagi dalam 2015. MALAS! Betul la..mungkin 'kerana' ada fb, whatsap, istagram & ln2 laman sosial yang lebih mudah dan cepat nak kongsi sesuatu membuatkan seseorang rasa dah tak perlu blog! Iya ka? Agaknya..hehe..sebab tengok kawan-kawan lain pun ramai yang jarang update blog masing-masing. Apa-apa ja..  

Tertarik untuk berkongsi dua potong ayat al-Quran dalam surah ali Imran seperti di atas. Warna yang mana menjadi pilihan kita? Mahu yang hitam atau berseri itu. Dah tentu dan pasti semua nak menjadi golongan yang dilimpahi rahmat Allah. Kan! Jom berusaha untuk mendapatkannya. Ramadan Karim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan